Rádiové stanice pro řízení letového provozu

Dnes je najdete v mnoha stanicích ATC na letištích po celém světě.

Účast našeho týmu na vývoji projektu rodiny radiostanic ATC (Air Traffic Control) začala v roce 2003. Klient byl přední společností v tomto segmentu a potřeboval redesign svého staršího modelu. Důvodem požadavku bylo částečně mnoho starších komponent a částečně potřeba nových rozhraní a komunikačních protokolů.

Rádiové stanice pro řízení letového provozu

Zadání a výzva

Přispět k vývoji moderního vysílače ATC s vynikajícími výkonovými údaji.

Vývojový tým měl za úkol vyvinout vysílač řízení letového provozu pro pozemní použití s výstupním výkonem 50 W. Na konci fáze návrhu se podařilo dosáhnout limitů rádiové frekvence (RF) o několik dB vyšších, než je stanoveno v příslušné normě EN.

Součástí zadání byl také požadavek na splnění přísných limitů pro MTBF (střední doba mezi poruchami) v náročných podmínkách prostředí.

Řešení

Architektura systému, včetně simulace RF cesty

Na tomto projektu se podílíme od samého počátku a provázíme jej všemi fázemi vývoje, včetně koncepce, návrhu, certifikace a zahájení výroby.

Byla vytvořena kompletní architektura systému včetně simulace VF cesty. To zahrnuje návrh cesty signálu z antény, úpravu VF signálu, frekvenční převod, ADC, jádra FPGA, zpracování signálu a vývoj řídicích aplikací pro vestavěné softwarové systémy Linux.

Hodnota pro zákazníka

Zmenšení velikosti a moderní rozhraní

Výsledkem byl rádiový frontend s kompaktními moduly přijímače a vysílače. Ty mají poloviční objem oproti předchozí řadě rádií a zároveň dosahují lepších rádiových parametrů.

Přibyla také moderní komunikační rozhraní, jako je Ethernet, E1/T1, VoIP a USB. V době uvedení výrobku na trh byla tato rozhraní módní a trh ATC je vyžadoval.

Rádio lze snadno ovládat na dálku a dokonale zapadá do IT infrastruktury segmentu ATC.

Jak probíhal vývoj

Vestavěný software umožňuje přístup k rádiovému dálkovému ovládání a monitorování

Rutiny byly implementovány, odladěny a otestovány v jazyce C++ na vestavěném systému Linux v procesoru NIOS2 integrovaném do FPGA pro vývoj vestavěného softwaru. Hardwarová abstrakční vrstva byla navržena pomocí objektově orientovaných technik a modelování v jazyce UML.

Aplikace umožňují různé funkce, například agenta správy SNMP, přístup k řízení TCP a místní konfiguraci USB.

Vyvinuli jsme také pokročilé algoritmy DSP (Digital Signal Processing), aby byl zvukový signál pohodlný pro pilota a operátora ATC a aby podporoval digitální komunikační protokoly, jako jsou VDL2 a ACARS.

Klient

Klient je jedním z předních světových poskytovatelů v segmentu řízení letového provozu.

Období realizace: 2004—2012

První koncepční fáze byly zahájeny v roce 2004. První prototypy následovaly v roce 2005. První certifikace byly schváleny v roce 2006 a výroba začala v následujících letech.

Links

Žádné fotky

Další řešení

Od založení společnosti Consilia v roce 2004 jsme dokončili a podpořili desítky projektů.

Služby využité pro tento případ

Oblasti využití

30+ VÝVOJÁŘŮ

připraveno vás podpořit.

Společnost Consilia zaměstnává více než 30 vývojářů, kteří se zabývají vývojem softwaru, testováním softwaru, návrhem hardwaru, RF designem, FPGA designem, DSP designem a PCB designem.

Nacházíte se zde:
Případové studie